Cubsec Larmcentral ansluter med Senstar med en SDK integration. Detta ger dig som installatör och slutkund flera fördelar. Nedan beskriver vi närmare hur du går tillväga för att anslutna Senstar VMS produkter till oss och vilka funktioner vi stödjer.
Funktion | Stöds | Kommentar |
Visa live stream | Ja | |
Visa inspelat stream, timeline sök | Ja | |
Larm | Ja | Larm direkt från VMS |
I/O port | Nej | |
PTZ | Ja | |
PTZ preset | Nej | |
Ljud ut via högtalare | Nej | |
Lyssna på ljud från kamera | Nej |
OBS! Det kan finnas olika begräsningar som du kan behöva ta hänsyn till, här hittar du ytterligare information på engelska. Notera att vi endast stödjer Senstar Symphony Server v. 7. |
Att ansluta till Cubsec Larmcentral är i grunden relativt enkelt, du behöver dock ha följande i beaktande:
- Portar måste kunna öppnas i kundens brandvägg
- Du behöver tillgång till en fast IP-adress. DNS eller DynDNS
- Tillgång till användarnamn och lösenord med rättigheter på minst operatörsnivå
Det finns olika sätt att skydda system och IT-miljö från obehöriga. Vilken säkerhetsnivå som är lämplig beror i grunden på hur känslig övervakningen är och om andra datorer, servrar finns i samma nätverk. I grunden handlar det om pris kontra nivå av säkerhet. Cubsec rekommenderar alltid i grunden en VPN anslutning.
Dessa alternativ finns att välja mellan:
- Utan VPN
- Med VPN
Portat som skall vara öppna för trafik i kundens brandvägg:
Port typ | Port | TCP/UDP | Övrigt |
50001 | TCP | Control | |
50010 | TCP |
RTSP |
Vanliga frågor?
Har ni stöd för PTZ och högtalare med Senstar och fungerar det mot Cubsec Larmcentral?
Svar: Ja, stöd för PTZ finns. Det finns inget stöd för ljud idag.
Kan Cubsec Larmcentral länka ihop larm från andra larmsystem med bild som kommer in från en Senstar kamera/VMS?
Svar: Ja, vår larmcentralplattform stödjer möjligheten att para ihop video från Senstar och larm från helt andra larmsystem. Du kan även skicka larm direkt från Senstar VMS.
Vilka uppgifter behöver Cubsec Larmcentral för att aktivera ett Senstar?
Svar: Vi behöver användarman och lösenord till kameran, behörighetsnivån måste minst vara på operatörsnivå. Vidare behöver vi en fast IP-adress/DNS/DynDNS samt en port till Senstar kamera/NVR. Maila uppgifterna tillsammans med kundnamn, adress. antal kameror som skall sättas upp, om PTZ, eller Audi skall användas till vår Prosupport. Tänk på att det kan ta någon dag innan vi kan sätta upp ett nytt kamerasystem, då det är mer jobb jämfört med att aktivera en vanlig larmkund.
Kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.